Askel lähempänä | Vaisto voimavaravalmennus

askel lahempana

oivallus

ratkaisu

voimavara

askel lähempänä

LAURI RIEKKOLA
toimitusjohtaja,
Lähivakuutusyhdistys
Loimi-Häme

Halusimme, että asiakaspalvelumme toimintatapaa kehitetään tulevaisuuden tarpeita vastaavaksi. Asiakasneuvojille annetaan mahdollisuus uudistaa omaa tekemistään ja parantaa antamansa kokonaispalvelun laatua. Yhteisesti halusimme nostaa ammattitaitoa ja innostusta asiakaskohtaamiseen, mutta myös sen tehokkuutta.
Valitsimme Ann-Marin valmennuksen, koska tunnistimme hänen vahvan sitoutumistasonsa, halunsa onnistua valmennettavien kehittäjänä ja saavuttaa selviä muutoksia heidän toiminta-
tavoissaan.

Muutos vie aina aikaa. Tässä prosessissa lähdettiin siitä, että ensiksi on riittävästi aikaa sisäistää toiminnallisten tavoitteiden ja tekemisen tasot. Tämän jälkeen käytännön toimintaa muutetaan vastaamaan asetettuja tavoitteita, joista seuraa toiminnan tehostuminen, asiakassuhteen syventyminen ja laadukkaampi hoitaminen. Lopputuloksena on parempi asiakaskohtainen kate ja
kustannustehokkuuden parantuminen.

TIMO PIETILÄ
toimitusjohtaja,
Mainostoimisto Precis Oy

Olemme alalla, joka muuttuu nopeasti. Olemme saaneet apua oman muutoksen käynnistämiseen ja rohkeutta ottaa muutos vastaan. Ulkopuolinen näkijä on auttanut erottamaan olennaisen epäolennaisesta.

Kysymys on luottamuksesta. Joidenkin kanssa tällainen suhde syntyy, joidenkin ei. Perusedellytys on tietysti tarkka näkö ja kokemus.

Lopulta kysymys on yksinkertaisista asioista. Pitää vain löytää, mitä ne asiat ovat. Olemme saaneet apua löytääksemme oikeat kysymykset sekä apua muuttaa vastaukset käytännön toimenpiteiksi.

SARI AHONEN
sijoitusjohtaja,
Lammin Säästöpankki

Useita vuosia jatkuneen muutosvalmennuksen jatkoksi haimme asiakaskohtaamisiin toimintamallia, jolla yksi perusarvomme – aito asiakasläheisyys - saadaan todistettua ja konkretisoitua asiakkaalle. Halusimme ennen kaikkea vahvistaa henkilöstömme taitoja suunnitella ja viedä läpi erilaisia asiakaskeskusteluja siten, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä lopputulokseen ja itseensä.
Meidät vakuutti ennen kaikkea valmennusidean mutkattomuus ja yksinkertaisuus. Lisäksi saimme lupauksen joustavasta ja räätälöidystä yhteistyöstä. Tämä lupaus on pitänyt paikkansa täysin. Meille tuntui myös sopivalta se, että tässä valmennusvaihtoehdossa ainoastaan asiakaskohtaamisen peruskehikko ja –idea oli annettu tekijä. Varsinainen sisältö – ne jokaisen omaan toimintaan ja suuhun sopivat sanat ja tavat – luodaan itse.
Henkilöstön palautteen mukaan valmennus on tuonut positiivista rohkeutta asiakaskeskusteluihin. Olemme luoneet ja saaneet myös konkreettisia käytännön toimintaohjeita asiakaskohtaamisiin. Olennainen hyöty on myös esimiestyön kehittyminen ja vahvistuminen.